Ofte stilte spørsmål

Når får jeg min faktura?
Fakturaen din sendes til deg måneden etter at du har gjennomført kjøpet ditt. Hvis du vil gjøre flere kjøp samme måned så samles alt på en faktura. For eksempel: kjøp som er gjort i januar samles på en faktura som sendes til deg i midten av februar. Den skal betales i slutten av februar.

Viktig: Hva som er bra å vite er at vi har noe vi kaller "brytedato" i begynnelsen av hver måned. Dette betyr at hvis du bestiller tidlig i en måned så finnes det en mulighet at du mottar fakturaen i slutten av samme måned.

Hva er Bubbleroom?
Bubbleroom er Sveriges raskest voksende moteside. Den ble startet av entreprenøren Svante Tegnér. Nettstedet er beregnet på alle som liker klær og mote. Vi er en helsvensk bedrift, som inngår i Halens-konsernet. Vårt hovedkontor og lageret ligger i Borås, ca 6 mil øst for Göteborg.
Det som gjør Bubbleroom unikt er vårt store utvalg – vi har klær for forskjellige stiler og til forskjellige priser – alt fra budsjett til vanlige priser og luksus. Vi har en svært rask omsetning på våre kolleksjoner, og nye produkter legges daglig til i vår svært populære forretning. Vil du vite mer om Bubbleroom, kan du kontakte oss på kundeservice@bubbleroom.no

Er det en minimumsverdi på bestillingen?
Vi har en minimum ordreverdi på 100 NOK.

Er det noen aldersgrense for å få handle på Bubbleroom?
Vi kan ikke inngå avtale med mindreårige uten foresattes godkjenning. Bindende kjøpsavtale kan kun inngås med personer over 15 år. Kredittkjøp kan kun gjennomføres med personer over 18 år.

Hva er mine betalingsalternativer?
For øyeblikket kan du bare betale med kort – VISA og Mastercard. Du kan bara bruke et kort som er utgitt i det landet du bestiller fra.

Bor du i Norden, dvs. Norge, Danmark og Finland, kan du også betale via faktura. Les mer om faktura under betalingsvilkår.
For øyeblikket tilbyr vi ikke COD (oppkrav, Cash on Delivery) eller andre betalingsformer.

Hvilke leveringsmetoder benytter Bubbleroom?
Bubbleroom samarbeider med det svenske postverket, og vi benytter deres tjenester for levering av prioritert post til de fleste land verden over.

Hva betaler jeg i frakt?
Frakt koster kun 59 NOK.

Hva lang er leveringstiden?
Varene sendes fra vårt lager innen 1-3 arbeidsdager og levereres innen 3-9 arbeidsdager. Transportfirmaenes leveringstider kan variere avhengig av hvilket område pakken skal leveres til.
Visse produkter kan under høysesong eller når det er ekstra travelt ha noe lengre leveringstid. Vi gjør vårt beste for å levere dine varer så raskt som mulig.

Bestillingsvarer som er på lager hos våre eksterne partnere har en annen leveringstid. Dette er spesifisert for hvert produkt. Leveringstiden beregnes ut i fra datoen som vår leverandør har lovet å levere produktene til vårt lager for eventuell levering sammen med varer som du har bestilt fra vårt eget lager.
Vi reserverer oss for utsolgte produkter og eventuelle lagersaldofeil.

Kan jeg bestille ekspresslevering for å få varene raskere enn fastsatt leveringstid?
Ikke for øyeblikket, men vi har likevel rask leveringstid!

Hvor er pakken min?
Leveringstid for våre pakker er 3-9 arbeidsdager, avhengig av hvor du bor. Vi går deretter ut fra at ordren er tilgjengelig for henting på ditt lokale postkontor. Hvis du har spørsmål angående pakken din, kan du kontakte vår kundetjeneste på kundeservice@bubbleroom.no

Må jeg betale tollavgift på forsendelsen?
Skatter, tollavgifter, eller andre lignende toll- og importrelaterte avgifter betales ikke av kunden.

Hva skjer hvis min forsendelse inneholder forbudte artikler?
Kundene bør kontakte de lokale tollmyndighetene for informasjon om forbudte varer. Vi er forpliktet i henhold til lovgivning å oppgi nøyaktig innhold og verdi for forsendelsen. Vi kan ikke endre deklarasjonsverdien og/eller opplysninger om innhold i foresendelsen på forespørsel. Hvis de lokale tollmyndighetene av ulike årsaker konfiskerer artikler fra forsendelsen, er ikke Bubbleroom ansvarlig for ettersending eller tilbakebetaling av konfiskerte artikler.

Kan jeg få tilbakebetalt pengene hvis jeg nekter å motta pakken ved levering?
Hvis kundene nekter å motta pakken på grunn av tollspørsmål eller andre problemer som oppstår som kunden selv er ansvarlig for, er vi ikke ansvarlig for tilbakebetaling av pakken som er nektet mottatt, siden vi har oppfylt våre forpliktelser når det gjelder behandling og sending av ordren til kunden.

Hvordan vet jeg hvilken størrelse jeg skal bestille?
Som regel er våre størrelser europeiske og vises som tall, f.eks. 36. Vi har også mange plagg som er merket med internasjonale størrelser i form av bokstaver f.eks. XS, S, M osv. Se også vår omregningstabell for ulike størrelser. Den er generell, men kan være nyttig.
Noen ganger har vi omgjort vanskelige størrelser til internasjonale størrelser for å gjøre det enklere for deg å velge. Disse vises i parentes etter størrelsen som er angitt på plagget. Er du usikker på hvilken størrelse du skal bestille, kontakt oss gjerne på kundeservice@bubbleroom.no. Ikke glem å oppgi hvilket plagg det gjelder. Du kan også sende oss en e-post med en kobling til plagget.

Hvorfor finnes ikke min størrelse?
Hvis du ikke finner din størrelse betyr det at den er utsolgt. Vi jobber med sesongvarer, og som regel får vi ikke inn mer av samme størrelse.

Jeg er registrert medlem. Hvorfor får jeg ikke fram mine opplysninger når jeg skal bestille?
Vi ber deg fylle ut dine adresse- og kontaktopplysninger nøye ved bestilling og registrering, dels for å lette postgangen, dels for at vi enkelt skal kunne nå deg. Ellers kan vi ikke garantere at du får dine opplysninger automatisk ved bestilling.

Har Bubbleroom en fysisk butikk eller produktkatalog?
Nei, vi er en ren Internett-butikk.

Hva skjer hvis jeg ikke henter pakken min?
Hvis du ikke henter pakken din blir du debitert reell fraktkostnad, dvs. det som vi debiteres av posten, og ikke bare den subsidierte frakten på 59 nok. Totalsum for en pakke som ikke hentes er minimum reell fraktkostnad til ditt hjemland tur/retur + vår håndteringskostnad på lageret. Summen trekkes fra ditt kredittkort når vi krediterer varene som ikke er hentet.

Har du ombestemt deg?
Du har full angrefrist i 14 dager fra du har mottatt din bestilling, forutsatt at varene som du har bestilt er ubrukte og returneres i originalemballasjen med etikettene på. Angrefristen gjelder ikke undertøy hvis forseglingen er brutt.

Hvordan returnerer jeg varene?

Hvis du ønsker å returnere produkter, kan du gjøre dette kostnadsfritt ved å benytte returseddelen som ligger i pakken. Du kan også laste ned returetiketten fra nettstedet for å sende varene i retur kostnadsfritt.
Det belastes et behandlingsgebyr for returnerte varer, som for tiden er 59 nok .

Fyll ut og legg ved returseddelen som ligger i pakken (retur uten utfylt returseddel sendes ubehandlet tilbake til avsender).

Hvor raskt får jeg pengene tilbake?
Du får pengene tilbake tidligst en uke etter at vi har mottatt, godkjent og behandlet din retur.

Hvilket beløp tilbakeføres på mitt kort?
Ved vanlig retur tilbakebetales det varene koster, minus frakt og returbehandlingsgebyr.


Kan jeg bytte varer?
Ja. Det kan du gjøre ved å bestille på nytt. Den nye ordren inkluderer også ny fraktavgift. På den måten minimerer vi risikoen for at varene som du vil bytte er utsolgt innen din retur kommer til oss. Det blir derfor ingen byttebestilling og utligning når vi behandler din retur.


Reklamasjon
Hvis pakken din har ytre skader, skal du reklamere på ditt lokale MyPack postkontor. Oppdager du skaden først når du åpner pakken hjemme, kontakt oss umiddelbart via telefon eller e-post for videre instruksjoner.
Bubbleroom.com betaler returfrakt for en skadd eller feilekspedert vare hvis reklamasjonen godkjennes av oss. Du skal alltid forhåndsvarsle reklamasjonen til vår kundetjeneste på kundeservice@bubbleroom.no.. Vi kompenserer ikke for reklamasjoner som ikke er forhåndsvarslet eller returneres på en måte som ikke er godkjent av oss.


OBS! Vi bruker MyPack leveringstjeneste for å levere pakkene våre. Du kan derfor bare levere returen din på et MyPack postkontor, ikke hos Posten eller andre leverandører av pakker.






KUNDESERVICE

kundeservice@bubbleroom.no

Telefon kundetjeneste: 22 33 05 20
Mandag–Fredag fra 08.00 til 17.00